ده ها شرکت در سراسر جهان در توسعه کمپرسور تجاری مشارکت داشته اند. بسیاری از این برندها دقیقاً در ایالات متحده مستقر هستند، یکی از بزرگترین آنها Danfoss می باشد.کمپانی دانفوس یک شرکت چند ملیتی دانمارکی است که در سال 1933 توسط Mads Clausen تأسیس شد و آن را در میان قدیمی‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید کمپرسور قرار داد. اگرچه از سال 1956 تا 2010 یک شرکت فرعی به نام کمپرسور دانفوس وجود داشت، اما شرکت اصلی به طور مداوم فعالیت می کرد.
Mads Clausen در جزیره Als در دانمارک در یک منطقه روستایی زندگی می کرد و با پیشینه کشاورزی و بطوریکه در زمینه مهندسی هیچگونه تجربه ای نداشت، و مطمئناً انتظار می رفت که Mads  شغل خانوادگی را ادامه دهد. امروزه مزرعه خانوادگی Mads باقی مانده و اگر به Als بروید، می توانید مزرعه را به عنوان موزه دانفوس ببینید. که هنوز گواهی بر میراث  Clausen می باشد.Mads شرکت خود را با نام “Dansk ” در سال 1933 تأسیس کرد.

او شرکت را از اتاق خواب کودکی خود به مدت 30 سال اداره کرد و دفتر مرکزی آن هنوز در این منطقه قرار دارد. یکی از مهندسان برتر شرکت بود. زمان آن رسید که به طور مستقل فعالیت خودش را ادامه دهد. اولین محصولی که توسط Danfoss طراحی و تولید شد، یک شیر انبساط نسبتا ساده برای استفاده در واحدهای تبرید بود. و از جمله نوآوریهای دیگر در این زمان اشیر آب، ترموستات، pressure switches, filter driers و غیره بود.
Mads طیف گسترده ای از شیرهای مشابه را از شرکت های مختلف قبل از ارائه طرح خود که قصد داشت کارآمدتر و ماندگارتر باشد، بررسی کرده بود. اولین مشارکت با شرکت Itho-Schiedam در هلند ایجاد شد. در زمان فعالیت او، ممنوعیت واردات شیرآلات از آمریکا وجود داشت، این یک نقطه عطف مهم نه تنها برای Mads ، بلکه برای بازار محلی بود. این طرح اولیه موفقیت آمیز بود و به Danfoss کمک کرد تا شهرت خود را با پروژه های مختلف در دانمارک و فراتر از آن تثبیت کند. 26 نفر تا سال 1939 در استخدام شرکت Mads بودند.

 

Danfoss

 

Danfoss Compressor

 

ایجاد یک تجارت و حضور بین المللی

دیری نگذشت که کمپانی دانفوس در بازار اروپا به طور محکمی تثبیت شد. تا سال 1941، اقدام به تولید محصولات گرمایشی صورت گرفت. در همین زمان دانفوس دریچه ترموستاتیک رادیاتور را ابداع کرد که با تنظیم جریان آب داغ به رادیاتور امکان کنترل دما را فراهم می کرد. Mads Clausen شخصا طرح اصلی را ایجاد کرد. سال 1941 صادرات شرکت ارز حدود 30 درصد فراتر شد و در سال 1946 شرکت به Danfoss  تغییر نام داد. از نوآوریها در این دهه ترموستات رادیاتور به عنوان یکی از اولین ها در جهان و نازل برای مشعل های روغن معرفی شد. در سال 1949، اولین شرکت فروش در آرژانتین راه اندازی شد..و همزمان با دهمین سالگرد تاسیس دانفوس، دانفوس 179 کارمند دارد.

 

بهینه سازی تولید و ایجاد یک شبکه جهانی

دانفوس در اولین سال تولید خود،  5000 کمپرسور دانفوس را به فروش رساند. شیرهای رادیاتور ترموستاتیک وارد تولید سری شدند. نمایندگان 21 کشور برای «کنوانسیون دانفوس 1950» در نوردبورگ گرد هم آمدند.

پس از جنگ جهانی دوم، توسعه فناوری‌های خنک‌کننده فردی مقرون‌ بصرفه، موفقیت محصول اصلی دانفوس، یعنی شیر انبساط نیروگاه‌های خنک‌کننده بزرگ را به خطر انداخت. شرکت های آمریکایی کمپرسورهای هرمتیک نسبتاً کوچکی را برای استفاده در یخچال های خانگی ساخته بودند. در دانمارک، چند شرکت نیز خطوط تولید کمپرسورهای هرمتیک را راه اندازی کردند. کلاوزن تصمیم گرفت همین کار را بکند.

طی سفری به ایالات متحده و کانادا در پاییز 1950، Clausen از چندین تولید کننده کمپرسورهای هرمتیک بازدید کرد و اطلاعاتی را نه تنها در مورد مشخصات فنی جمع آوری کرد. در 1 ژانویه 1952، او یک قرارداد مجوز با محصولات Tecumseh منعقد کرد. این قرارداد به دانفوس اجازه می داد تا کمپرسورهای هرمتیک تولید کند و آنها را در هر کشوری به جز ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و ایرلند بفروشد. تولید در نوردبورگ در سال 1951 آغاز شد.

اولین کمپرسور، P 101، به دلیل ظاهر مسطح آن، “پنکیک” نام داشت. این امر بر توسعه یخچال ها به عنوان لوازم خانگی در اروپا تأثیر گذاشت. در سال 1952، دانفوس 5000 کمپرسور پنکیک فروخت که 10 درصد از تولید این شرکت را تشکیل می داد. در طول سال‌ها، تجارت کمپرسور 25 تا 35 درصد از فروش گروه دانفوس را تشکیل می‌داد. 3000 کارمند بیست و پنجمین سالگرد دانفوس را در سال 1958 جشن گرفتند.

 

مرگ Mads Clausen ، و تولد یک میراث

در سال 1961 دانفوس اولین سیستم EDP را خریداری کرد. و در سال 1962 به دفتر مرکزی تازه‌ ساخته ‌شده نقل مکان کرد. تا آن زمان، مادز کلاوزن شرکتی را با بیش از 1000 کارمند از اتاق کودکی‌اش در خانه قدیمی اداره می‌کرد. دانفوس سالهای خوبی را پیش رو داشت. و در کشورهای دیگر، به ویژه آلمان، توسعه یافت.

در سال 1966، زمانی که Mads درگذشت، اما میراث او با 305 درخواست ثبت اختراع بین سال های 1965-1969 باقی ماند. تولید انبوه مبدل های فرکانس در سال 1968 با VLT 5 آغاز شد. و در سال 1969 بزرگترین کامپیوتر را در صنعت دانمارک نصب کرد. در این زمان 3،000،000 امین کمپرسور از کارخانه خارج، و همزمان تولید قطعات هیدرولیک (با مجوز Char-Lynn) آغاز شد. همچنین شرکت مسئول فروش سالانه 500 میلیون کرون در دانمارک شد. در این زمان همسرش Bitten ریاست هیئت مدیره را بر عهده گرفت. او رئیس هیئت مدیره و اولین زن رئیس در دانمارک بود.

پیشرو در عصر کامپیوتر

سال 1982 دانفوس، طراحی با کمک کامپیوتر(CAD) مورد استفاده قرار داد. یک کارخانه خنثی سازی فاضلاب در نوردبورگ در سال 1985 افتتاح کرد. و بعداً دانفوس برنده جایزه «مدیریت عالی محیط زیست» شد. در سال 1989، دانفوس موفق به تولید 100 میلیون کمپرسور شد. از نوآوریها در این دهه، پنل کنترل (ECT) و سیستم کنترل ADAP-KOOL می باشند. در سال 1986 دانفوس 13285 کارمند داشت. که 9275 نفر در دانمارک بودند. در دهه 1990، شبکه کارخانه دانفوس با گواهینامه کیفیت ISO 9001 پیش رفت و استاندارد طلایی را برای سایر برندها تعیین کرد.

در دهه 2000 با حدود تقریبا 32000 کارمند، Danfoss اولین اداع کننده فناوری سرعت متغیر در تهویه مطبوع می باشد. تنها در یک سال، بیش از 200 پتنت در زمینه فناوری تهویه مطبوع و گرمایش تولید کرد.

Danfoss یک داستان واقعی از تلاش و موفقیت می باشد.

 سال 2023

پیشرو جهانی در کمپرسورهای CO2 با (GWP) پایین که در سرمایش و گرمایش استفاده می شود. امروزه دانفوس در سطح جهانی به عنوان پیشرو در تولید کمپرسورها، واحدهای کندانسینگ و پیداکردن راه حل هایی در صنعت تبرید، تهویه مطبوع و پمپ حرارتی می باشد.که کمپرسورهای اسکرال، گریز از مرکز و رفت و برگشتی، واحدهای کندانسینگ و اینورتر با خلاقانه ترین فناوری های موجود در سراسر بازار جهانی مهندسی شده اند. در 1 سپتامبر 2023 دانفوس 90 سالگی خود را جشن گرفت.

دانفوس در بین 811 شرکتی که پارکر، اشنایدر الکتریک و هانیول را شامل می شود، رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. و شامل 21 شرکت سهامی عام و 96 شرکت تملک شده می باشد.

 

danfoss company

یک مبرد طبیعی یک جایگزین طبیعی

یکی از این جایگزین‌ها، CO2 (R744)  می باشد که یکی از مهمترین مزایای این مبرد مزایای زیست محیطی آن می باشد. CO2 یک عامل خنک کننده طبیعی، غیر سمی و غیر قابل اشتعال است که در مقایسه با HFC ها، پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) آن به طور قابل توجهی کمتر از یک می باشد. از طریق بهبود مستمر فرآیند، دانفوس زمینه را برای افزایش کارآیی مستمر فراه

 

محصولات دانفوس

کمپرسورها

شامل کمپرسورهای رفت و برگشتی، اینورترها، کمپرسورهای سبک و کمپرسورهای اسکرال برای کاربردهای تبرید و تهویه مطبوع و گرمایش می باشند.

دانفوس تولید کننده کمپرسورهای کارآمد، مقاوم و هوشمند برای طیف وسیعی از کاربری ها می باشد. کاهش مصرف انرژی و طراحی سبک و جمع و جور که برای فضاهای کوچک ایده آل هستند، از ویزگیهای مهم آن می باشد. و همچنین آنها دارای ویژکیهای سرعت متغیر/اینورتر برای افزایش کارایی و کنترل دقیق تر دما و رطوبت هستند. و واجد شرایط برای مبردهای سبک و طبیعی هستند..

 

کمپرسور دانفوس

 

 

سایت گلس

SGP در فشارهای بالا کاربرد دارد. و با مبردهای مختلف و مخصوصا برای مبردها با روغن های معدنی قابل استفاده می باشد. به عنوان مثال مبرد HCFC.

 

sight glasses

 

فیلتر درایر

فیلتر درایرها در طراحی هرمتیک برای کاربردهای تبرید و برای جلوگیری از تشکیل اسید در سیستم ایده آل هستند. و بطور موثری آب و اسیدها را جذب می کنند تا از خوردگی سطوح فلزی کمپرسور جلوگیری کند و اطمینان حاصل می کند که روغن و مبرد تجزیه نمی شوند. بنابراین یک عنصر حیاتی در قابلیت اطمینان سیستم و همچنین طول عمر آن می باشند.

فیلتر درایر

 

سوئیچ فشار و ترموستات

در مجموعه پرشر سوئیچ ها و ترموستات های Danfoss آنچه را که برای کاربردهای تبرید تجاری نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

سوئیچ های فشار و ترموستات ها به گونه ای طراحی شده اند که در سخت ترین شرایط کار می کنند، فرآیندهای شما را با دقت بسیار بالا نظارت و از تجهیزات شما محافظت می کنند.

 

Pressure switches

شیرها

شیر کنترل هیدرونیک

اطمینان از تعادل هیدرونیک و کنترل کامل دماباعث ایجاد کارآمدترین سیستم های تهویه مطبوع میشود

شیر برقی یا سلنوئید

فرمان باز و بسته شدن مدار برای جریان مبرد را تنظیم می کند.

 

شیرهای سلنوئید

 

کنترل های الکترونیکی

کنترل های الکترونیکی دانفوس یک سیستم الکترونیکی، که برای نظارت و بهینه سازی سیستم های تبرید و تهویه مطبوع تجاری و صنعتی تولید می شود.

کاربرد محصولات دانفوس در شرکت آریا تهویه:

شرکت آریا تهویه مفتخر است با استفاده از قطعات با کیفیت بالا در محصولات خود هر چه بیشتر در بهینه سازی صنعت تهویه مطبوع گام بر دارد. این قطعات شامل فیلتر داریر، شیر برقی، سایت گلاس، اکسپنشن ولو و سوزن و همچنین های پرشر و لو پرشر می باشد.

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
مقاله های مرتبط
تاریخچه کمپانی Copeland
برند Copeland توسط Edmund Copeland در سال 1921 ثبت شد. وی شرکتی را در دیترویت میشیگان تأسیس کرد، تا با اختراعات منحصر به فرد خود صنعت تبرید را متحول کند. هنگامی که شرکت با چالش هایی مواجه شد، دارایی های آن فروخته شد و ادامه عملیات در سال 1937 به سیدنی و اوهایو منتقل شد. در سیدنی، چهار تن از مهندسان جوان کارآفرین شرکت، حق امتیاز کمپرسور را خریداری کردند. امرسون در سال 1986 مدیریت کوپلند را به عهده گرفت. و کوپلند به عنوان زیرمجموعه شرکت امرسان الکتریک شد. و در همین زمان سرمایه گذاری قابل توجهی در توسعه یک محصول جدید بنام کمپرسور اسکرال انجام داد. در سال 1987 اولین کمپرسور اسکرال را با نام تجاری کوپلند معرفی و وارد بازار کرد.
تاریخچه کمپانی دانفوس
دانفوس یک شرکت چند ملیتی دانمارکی است که در سال 1933 توسط Mads Clausen تأسیس شد و آن را در میان قدیمی‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید کمپرسور قرار داد. اگرچه از سال 1956 تا 2010 یک شرکت فرعی به نام کمپرسور دانفوس وجود داشت، اما شرکت اصلی به طور مداوم فعالیت می کرد. Mads Clausen در جزیره Als در دانمارک در یک منطقه روستایی زندگی می کرد و با پیشینه کشاورزی و بطوریکه در زمینه مهندسی هیچگونه تجربه ای نداشت، و مطمئناً انتظار می رفت که Mads  شغل خانوادگی را ادامه دهد. امروزه مزرعه خانوادگی Mads باقی مانده و اگر به Als بروید، می توانید مزرعه را به عنوان موزه دانفوس ببینید. که هنوز گواهی بر میراث  Clausen می باشد.
تاریخچه کمپانی بیتزر_کمپرسور بیتزر
داستان موفقیت BITZER مربوط به 90 سال پیش می باشد. در سال 1934، مخترع سوابی، مارتین بیتزر، پایه های اولیه برند بیتزر را در یک کارگاه کوچک در Sindelfingen، آلمان گذاشت. او در ابتدا کمپرسور نمی ساخت، بلکه اکسپنشن های ترموستاتیک تولید می کرد. در ادامه تلاشها تولید کمپرسور به عنوان تجارت اصلی آنها تبدیل شد. امروزه شرکت بیتزر بزرگترین تولید کننده انواع کمپرسور جهت تهویه مطبوع و تبرید می باشد. و توانسته در بیش از 40 کشور با 75 نمایندگی و بیش از 4300 کارمند حضور جهانی گسترده ای داشته باشد. این شرکت با تولید محصولات سازگار با محیط زیست و همچنین مصرف انری کم همراه با کارایی موثر جایگاه قابل توجه ای در بین تولید کنندگان تهویه مطبوع و تبرید دارد.
عضویت
به من اطلاع بده وقتی که
guest
0 نظرات کاربران
بازخوردهای درون خطی
نمایش همه نظرات